Janusz Centka przed startem
photo Kai Mönkkönen
|
Cześć,
wczoraj za późno polecieliśmy zdecydowanie, siadły warunki tam na zachodzie, tam troszkę było bryzy, przechodziły takie lokalne kłaczki niżu, potem jeszcze wieczorem parę kropli spadło na nas, tak że to nam zepsuło pogodę w końcówce. Nie wiem jak tam chłopaki w otwartej, bo odchodzili jeszcze później, myśmy pierwsze odejście mieli super za piętnaście pierwsza, ale zawróciliśmy nie wiem dlaczego, a potem już niestety była walka, ja ciągle nisko, za szybko latałem też cały czas. Nie byłem w fazie, akurat w tym czasie gdzie się znajdowałem albo się robiły za mną dobre warunki albo przede mną zamykały. Wiesz ciężka walka co chwilę nisko, 800, 700 metrów przy podstawie 1800 czy nawet 2000, chociaż mieliśmy ograniczenie wysokości do latania. I stąd to wyniknęło, bo resztę dobrze, szybowce dobrze, wszystko dobrze, to był błąd taktyczny. Nadejście załamania pogody przewidywały prognozy, o czym nie wiedzieliśmy. Dzisiaj jakieś tam alto jest na niebie, ale niewielkie, także myślę że znowu coś tam będziemy robili. Briefing za godzinę.
Pozdrów Wszystkich
Janusz

Od lewej stoją :
Jacek Marszalek
Team Captain
|
Robert Ślęczkowski
Pilot, Open class
ASW-22bl, AT
|
Tomasz Krok
Pilot, 15 m class
ASW-27, VP
|
Janusz Centka
Pilot, 15 m class
Diana 2, BB
|
Christoph Matkowski
Pilot, Open class
ASW-22bl, KS
|
|
Team Polski
photo Szymon Mistur
Dzisiejsza konkurencja
Skorzystałem z info z bloga Oli ( http://finlandia2005.blog.onet.pl/ ):
"Od 13.00 wszyscy nasi zawodnicy są na trasie. Konkurencja dla obu klas identyczna: 4h STAA. Różne są tylko punkty startu. Dla nie wtajemniczonych: jest to tzw. konkurencja prędkościowa przez wyznaczone obszary. Organizator wyznacza obszary które zawodnik musi przelecieć w wyznaczonej kolejności. W którym miejscu zawodnik zakręci (zawróci) do następnego rejonu (mety) zależy tylko od niego, nie musi być nikomu zgłaszane). Wygrywa zawodnik który osiągnie największą prędkość. Warunek: musi lecieć nie krócej niż wynosi czas trwania konkurencji (dziś 4 godz.). Jeśli leci krócej to jego prędkość oblicza sie dzieląc przeleciana odległość przez czas trwania konkurencji. Odległości podane na zadaniu dnia (Total) oznaczają minimalną i maksymalną odległość możliwą do przelecenia. Natomiast długości odcinków liczone są od punktów na których oparte są rejony (środki kół, wierzchołki sektorów)."
Uff jakie to skomplikowane ale ciekawe.
|