Iskra II


konstrukcji Edwarda Margańskiego





Rozmiar: 15957 bajtów
W Zakładzie Remontów i Produkcji Sprzętu Lotniczego w Bielsku-Białej powstał projekt ISKRA II.
W słoneczny poniedziałek 30 kwietnia odwiedziłem lotnisko Aeroklubu Bielsko-Bialskiego w Aleksandrowicach, gdzie miałem okazję wykonać kolejny fotoreportaż z prezentacji prototypu odrzutowego samolotu szkolno-treningowego ISKRA II konstrukcji inż. Edwarda Margańskiego.
Na lotniczym zdjęciu doskonale można porównać gabaryty popularnej Cessny i odrzutowej Iskry II. W kabinie odrzutowej Iskry zastałem mistrza w akrobacji szybowcowej Jurka Makulę. Czy z Foxa i Boeinga 767 przesiądzie się na nowy typ samolotu ?
Oblot prototypu już niebawem !!!
A teraz o ISKRZE II :





PRZEZNACZENIE

WERSJA A
Zaprojektowany jako tani samolot do podstawowego i zaawansowanego treningu pilotów wojskowych. W swojej podstawowej wersji przeznaczony do nauki pilotażu podstawowego, akrobacji i nawigacji oraz lotu na małych wysokościach. Każdy samolot w wersji podstawowej jest przystosowany do zainstalowania systemu symulacji walki powietrznej. System ten dostarcza następujących możliwości:
  • - symulacja obsługi uzbrojenia
  • - symulacja obserwacji za pomocą radaru lub termowizji pokrywające zarówno rzeczywiste obiekty jak i generowane przez komputer
  • - symulacja obrony przeciwlotniczej wroga

    WERSJA B
    Samolot w wersji cywilnej ,służący głównie do akrobacji i średniozakresowych przelotów na małych wysokościach.


    KONSTRUKCJA Struktura kompozytowa{kompozyt węglowo - epoksydowy, pracujący w temperaturach do 80 °(C) .Struktura tylnej części kadłuba -ze stopów lekkich






    Więcej   http://www.marganski.com.pl/

    Bielik - OBLOT
    (04.06.2003)


    Moje wrażenia z drugiego dnia lotów doświadczalnych Bielika.


    Pełny tekst listu Prof. Andrzeja Wiszniewskiego do redakcji Reczpospolitej








    Powrót do LOTNICTWO

    Powrót do strony GŁÓWNEJ