3Xtrim - Zakłady Lotnicze



Rozmiar: 11598 bajtów


Rozmiar: 10288 bajtów Rozmiar: 14440 bajtów Rozmiar: 11716 bajtów Rozmiar: 10459 bajtów Rozmiar: 13397 bajtów Rozmiar: 15774 bajtów Rozmiar: 12822 bajtów Rozmiar: 13714 bajtów





3Xtrim - Zakłady Lotnicze

Zakłady Lotnicze 3Xtrim Sp. z o.o.
34-382 Bielsko Biała, ul. Regera 109
tel 033 818 91 21,  033 818 92 51,  fax 033 818 91 21
biuro@3xtrim.pl
Zakład certyfikowany
Certyfikat nr P-013/1 wydany przez Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego
- upoważnia do projektowania , badania i produkowania lekkich statków powietrznych z kompozytów.
Zakłady stosują Wspólne Przepisy Lotnicze JAR-21 Część G i M

3Xtrim 550 - VLA (na zdjęciach powyżej)
Samolot szkolno-treningowy dostosowany do wymagań aeroklubów i szkół lotniczych. Dwuster z silnikiem Rotax 912 o mocy ciągłej 95 KM (5 min. moc 100 KM) i dwupłatowym śmigłem o stałym skoku typu MT 170 R 130 - A2. Kabina wyposażona w podstawowe przyrządy pilotażowe, radio - nawigacyjne i kontroli pracy silnika. Balistyczny system ratunkowy 5 generacji (BRS5) zapewnia bezpieczeństwo dla załogi i płatowca przy prędkości do 233 km/h. Podwozie stałe, trójkołowe z amortyzowanym i sterowanym kołem przednim, sprężystym kompozytowym resorem zawieszenia głównego i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi oddzielnie sterowanymi pedałami lub jednocześnie sterowanymi dźwignią przy drążku. Konstrukcja podwozia i duża średnica kół umożliwia korzystanie z przygodnych lądowisk o złej nawierzchni.
Dzięki doskonałym własnościom pilotażowym i niskim kosztom utrzymania i eksploatacji szczególnie nadaje się do celów treningowych, szkolenia na licencję pilota turystycznego oraz sportowego i turystycznego latania.
Samolot może być wyposażony w zaczep do holowania szybowców o masie do 500 kg.

3Xtrim produkowany jest w wersji Patrol (Ranger) jako samolot patrolowo rozpoznawczy.
W tej wersji kabina jest wyposażona w dodatkowe przyrządy umożliwiające realizację zadań w trudnych warunkach atmosferycznych, a po wyjęciu drążka sterowego z miejsca pasażera powstaje łatwo dostępne miejsce dla obserwatora, miejsce dla zainstalowania przyrządów śledzących i skanujących oraz luk do kamery fotograficznej.
Szeroki zakres użytecznych prędkości lotu oraz niskie koszty utrzymania i eksploatacji bardzo rozszerzają krąg potencjalnych jego użytkowników.
Dostępna wersji ze zbiornikiem paliwa o większej objętości.




Pożegnanie Adama Kurbiela

Powrót do LOTNICTWO

Powrót do strony GŁÓWNEJ